אישור הסכם ממון בפני נוטריון

אישור הסכם ממון בפני נוטריון הסכם ממון לפני נישואין – מה עומד מאחורי זה?

כאשר בני זוג מתכוונים להתחיל חיים משותפים יחד, הם יכולים לחתום על הסכם ממון. זהו מסמך המסדיר את חלוקת הרכוש בין בני הזוג במקרה של פרידה או גירושין. בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות מבינים את החשיבות של ניסוח הסכם ממון. יש לך מספר סיבות: ראשית, כאשר יש פער כלכלי בין בני הזוג ואחד מהם צבר נכסים לפני הנישואין, כמו דירה, עסק או חסכונות, הוא עלול לאבד את נכסיו לבן הזוג השני אם השניים יתגרשו. הסכם ממון, המסדיר את חלוקת הרכוש מראש, מבטיח שבן הזוג לא יאבד את נכסיו והם לא יעברו לבן הזוג השני במקרה של פרידה. שנית, הרצון להסדיר את העניינים הכספיים האלו מתגבר לאור העלייה באחוז הגירושין. לפי הנהלת בתי הדין הרבניים, בשנת 2019 התגרשו ברחבי הארץ 11,465 זוגות, לעומת שנת 2018 כשהתגרשו 11,127 זוגות. בנוסף לכך, לעיתים אלו הורי הזוג שמעודדים לחתום על הסכם ממון, מתוך חשש שבן הזוג של ילדיהם יקבל את הנכסים המשפחתיים במקרה של פרידה. הסכם ממון יכול לחסוך מכם סכסוכים משפטיים עתידיים, המלווים בכעסים, תסכולים ונקמנות. הוא מאפשר לכם להתחיל את החיים המשותפים עם הסכמה תוך ביטוי הרצונות והצרכים שלכם.

כיצד מתבצע תהליך ניסוח ואישור הסכם ממון?

נהוג לערוך הסכם ממון לפני נישואין במסגרת הסכם קדם נישואין, או במהלך הנישואין. הסכם הממון מפרט את הרכוש הקיים לכל אחד מבני הזוג לפני הנישואין, הרכוש העתידי שבני הזוג עתידים לצבור ומסדיר את ענייני חלוקת הרכוש במקרה של פרידה וגירושין. בני הזוג יכולים לנסח בעצמם הסכם ממון, אך מומלץ לפנות לעורך דין ונוטריון המתמחה בדיני משפחה והסכמי ממון. העורך דין ימנע פרשנויות מוטעות ואי בהירות של ההסכם שעלולים לעלות כסף וזמן יקר. אם החלטתם לערוך הסכם ממומן לפני הנישואין, יש צורך באישור של רשם נישואין או נוטריון להסכם על מנת שיהיה לו תוקף משפטי. אם ההחלטה על עריכת הסכם ממון התקבלה במהלך הנישואין, על ההסכם להיות מאושר על ידי בית הדין הדתי, או בית המשפט לענייני משפחה.

אימות הסכם ממון מול נוטריון

נוטריון הוא עורך דין שהוסמך לאמת, לאשר ולערוך מסמכים משפטיים כמו הסכם ממון. תפקידו של הנוטריון הוא לאמת בכתב את הסכם הממון עליו חתמו בני הזוג לפני הנישואין. הנוטריון בודק שבני הזוג מבינים את הסכם הממון ואת ההשלכות העתידיות שלו על בני הזוג, שהם ערכו את ההסכם בהסכמה חופשית וללא לחץ, שהוא הוגן ושהרצון של בני הזוג בא לידי ביטוי בהסכם. אימות הסכם ממון מול נוטריון מבטיח שיהיה להסכם תוקף חוקי ומחייב. קשה מאוד לבטל הסכם ממומן שאומת על ידי נוטריון, אלא רק בנסיבות חריגות.

כמה עולה תהליך הניסוח והאישור?

עלות ניסוח הסכם ממון נעה בין 2000 ל-4000 שקלים. אנו בנוטריון אונליין מציעים שירות של אימות הסכם ממומן. העלות של אימות הסכם ממון היא קבועה בחוק והתעריף זהה אצל כל הנוטריונים (המחירון המלא בלינק הבא). העלות של אימות הסכם ממון הינה 434 שקלים והמחיר עבור כל אימות נוסף של אותו הסכם הוא 75 שקלים.

מה עוד חשוב לדעת?

אימות נוטריון מתבצע רק לפני הנישואין. הסכם ממון שנערך לאחר שבני הסוג כבר נישאו מצריך אישור של בית הדין הדתי או של בית המשפט לענייני משפחה. אם החלטתם לשנות את הסכם הממון, חשוב שתדעו כי השינוי צריך להתבצע בכתב. בנוסף, עליכם לקבל אישור של בית דין דתי או בית המשפט לענייני משפחה על השינוי. כאשר מדובר בזוג ידועים בציבור ולא בזוג נשוי, אין חובה לאשר את ההסכם בפני רשות שיפוטית. יחד עם זאת, מומלץ מאוד לעשות זאת משום שהרשות השיפוטית היא מנגנון ביקורת חיוני להסכם – היא בודקת האם ההסכם הוגן והאם בני הזוג מודעים להשלכות שלו בעתיד. הסכם הממון חייב להיות כתוב בכתב ולא מנוסח בעל פה, אחרת לא יהיה לו תוקף מחייב.

נגישות

שליחת מסמכים לנוטריון

צרפו את המסמך הרצוי והשאירו פרטים נוספים. התרגום יתבצע על ידי עו"ד ונוטריון ובמידת הצורך יצור עמכם קשר להשלמת מידע נוסף. למען הסר ספק, הרמה המקצועית של השירות וזכויותיכם כלקוחות נשמרת גם כאשר המסמכים נשלחים כאן.

וקטור מאזניים
נוטריון אונליין זמין עכשיו!