עורך דין לקניית דירה

ככל הנראה אחת ההחלטות הגדולות והחשובות ביותר שתצטרכו לקבל במהלך החיים היא ההחלטה לרכוש דירה. רכישת דירה היא עסקה המורכבת מבחינה משפטית ודורשת השקעה כספית אדירה, ולכן חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה המתמחה בתחום המקרקעין. עורך דין יוכל לסייע לכם להבטיח את זכויותיכם לאורך כל התהליך ולמנוע טעויות העשויות לעלות לכם ביוקר. במאמר זה נלמד מתי ומדוע צריך לשכור את שירותיו של עורך דין לקניית דירה ומהם השירותים המשפטיים שהוא מציע, ונספק טיפים לבחירת עורך דין שיבטיח לכם עסקה חלקה.

האם אתם צריכים עורך דין כדי לקנות בית?

יש לא מעט סיכונים הנלווים לעסקה של רכישת דירה. הנכס יכול להיות בעל ליקויים שיעלו את העלויות או לגרור אתכם לבעיות משפטיות הנובעות מחריגות בנייה או מחוזה לא מדויק. במקרים אחרים יכול להיות שלא תקבלו אישור למשכנתה או שתסתבכו עם ההליכים הבירוקרטיים המורכבים. בדיוק לשם כך יש צורך להיעזר בעורך דין מנוסה בתחום המקרקעין. עורך דין מקצועי יסייע לכם להבין את התקנות ואת החוקים הרלוונטיים לרכישת בית ולוודא שאתם פועלים בצורה חוקית ותקינה. הוא יגן על זכויותיכם לאורך כל התהליך, יוודא שאתם מקבלים את העסקה הטובה ביותר, ינהל עבורכם משא ומתן מול המוכר וישיג עבורכם תנאים משתלמים. עו”ד מקרקעין בקריות ובמקומות נוספים בארץ גם יוכל לבצע עבורכם את כל הבדיקות המשפטיות הנחוצות ולוודא שהנכס נקי מחובות ומשעבודים. לעומת אנשים שאינם בקיאים בעולם הנדל”ן, עורך דין יוכל לזהות את הסיכונים הכרוכים ברכישת בית ולסייע לכם להימנע מהם.

תפקידיו של עורך הדין

הינה כמה מהתפקידים העיקריים של עורך דין לקניית דירה:

בדיקות מקדמיות

עורך הדין יבקש נסח טאבו מעודכן של הנכס, ינתח אותו ויבדוק את היסטוריית הבעלות. הוא יברר אם קיימים שעבודים, הערות אזהרה, זכויות בנייה ועוד. עורך הדין יבדוק את תוכנית בניין העיר (תב”ע) הרלוונטית לנכס, ויוודא שהיא תואמת את התוכניות שלכם. עורך הדין גם יבדוק את היתרי הבנייה ואת המיסים החלים על הנכס, כמו היטל השבחה, מס רכישה, ארנונה ועוד.

  • דוגמה: נניח שמצאתם דירה שמוצאת חן בעיניכם, אך בעת בדיקת נסח הטאבו מתגלה הערת אזהרה לטובת קבלן שביצע עבודות שיפוץ בנכס. עורך הדין יוכל לברר מה היקף העבודות שבוצעו, האם הן הושלמו ומה הסכום שנותר לתשלום לקבלן.

ניהול משא ומתן

עורך דין מיומן ינהל עבורכם משא ומתן מול המוכר, ישמור על זכויותיכם ויחתור להשגת התנאים הטובים ביותר.

  • דוגמה: עורכי דין מקרקעין בחיפה, בתל אביב ובבאר שבע יכולים לנסות להפחית את מחיר הדירה, להוסיף סעיפים לחוזה לטובתכם או לדחות את מועד התשלום.

ניסוח חוזה רכישה

עורך הדין ינסח לכם חוזה רכישה מקצועי, יקפיד על כל הפרטים החשובים ויגן על זכויותיכם.

  • דוגמה: חוזה רכישה צריך לכלול פרטים רבים, ובעיקר: תיאור הנכס, מחיר הדירה, תנאי התשלום, מועד פינוי הנכס ועוד.

ליווי משפטי צמוד

עורך הדין ילווה אתכם לאורך כל תהליך רכישת הדירה ויספק לכם ייעוץ משפטי ותמיכה בכל שלב.

  • דוגמה: ייתכן שתצטרכו להתמודד עם בירוקרטיה מול רשויות מקומיות, בנקים או גורמים אחרים. עורך הדין יוכל לסייע לכם בביצוע הליכים אלה ולוודא שהזכויות שלכם נשמרות.

ייצוג במקרה הצורך

במקרה של סכסוך או של בעיה כלשהי במהלך תהליך רכישת הדירה, עורך הדין יגן עליכם בבית המשפט.

  • דוגמה: ייתכן שתתקלו בבעיית רישום בטאבו, סכסוך עם המוכר בנוגע לתנאי החוזה או תביעה מצד גורם שלישי. במקרים אלה עורך הדין יידרש לייצג אתכם בבית המשפט.

טיפים למציאת עורך דין טוב

  1. בקשו המלצות: אנשים שאתם סומכים עליהם יוכלו לתת לכם המלצות על עורכי דין שהם עבדו איתם בעבר והיו מרוצים מהם. אתם גם יכולים לקרוא ביקורות והמלצות על עורכי דין במקומות שונים באינטרנט.
  2. ודאו את תחום ההתמחות: עורך דין המתמחה בתחום המקרקעין יכיר את כל התקנות והחוקים הרלוונטיים ויוכל להגן על זכויותיכם בצורה הטובה ביותר. עדיף לבחור עורך דין בעל ניסיון רב בתחום רכישת דירות.
  3. קיימו פגישה אישית: חשוב להרגיש בנוח עם עורך הדין ולוודא שיש לכם כימיה טובה. אל תהססו לשאול כל שאלה ולבקש כל בקשה שיש לכם לגבי תהליך רכישת הדירה.
  4. בררו מהו שכר הטרחה: שכר הטרחה של עורכי דין משתנה בהתאם לניסיון שלהם, למורכבות העסקה ולמיקומם. בקשו הצעות מחיר מכמה עורכי דין לפני קבלת החלטה, השוו בין המחירים וודאו שהמחיר שקיבלתם הוא הוגן. שכר טרחה הוגן אמור לשקף את היקף העבודה ואת הניסיון של עורך הדין.

לסיכום

רכישת דירה היא צעד חשוב, ובעזרת עורך דין מקצועי ומנוסה תוכלו להבטיח את זכויותיכם. חשוב להשקיע בעורך דין טוב שיגן עליכם לאורך כל הדרך ויבטיח שתקבלו את הדירה המושלמת. בקשו מעורך הדין הצעות מחיר בכתב כדי למנוע אי הבנות וודאו שהוא זמין עבורכם ומוכן לענות על כל שאלה ולפתור כל בעיה בתהליך רכישת הדירה. יותר מכל סמכו על האינטואיציה שלכם – אם אתם לא מרגישים בנוח עם עורך הדין, עדיף לחפש אחד אחר.

שאלות נפוצות

לא חובה, אבל מומלץ עד כמעט בלתי אפשרי לעשות זאת בלעדיו. עורך דין יוכל לסייע לכם להבין את החוק, להגן על זכויותיכם ולמנוע טעויות העשויות לעלות לכם ביוקר.

מומלץ להתחיל לחפש עורך דין כבר בשלבים הראשוניים של תהליך רכישת הדירה. עורך דין יוכל לסייע לכם בבדיקת הנכס, בניהול משא ומתן מול המוכר ובניסוח חוזה רכישה.

הדברים העיקריים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת עורך דין הם ניסיון בתחום המקרקעין, מוניטין וכימיה טובה ביניכם.

שכר הטרחה של עורכי דין משתנה בהתאם לניסיון שלהם, למורכבות העסקה ולמיקומם.

  • מהו ניסיונך בתחום המקרקעין?
  • מהם השלבים הבאים בתהליך רכישת הדירה?
  • באילו מסמכים אצטרך לטפל?
  • מהם הסיכונים הכרוכים ברכישת הדירה?
  • מהו שכר הטרחה שעליי לשלם?
נגישות

שליחת מסמכים לנוטריון

צרפו את המסמך הרצוי והשאירו פרטים נוספים. התרגום יתבצע על ידי עו"ד ונוטריון ובמידת הצורך יצור עמכם קשר להשלמת מידע נוסף. למען הסר ספק, הרמה המקצועית של השירות וזכויותיכם כלקוחות נשמרת גם כאשר המסמכים נשלחים כאן.

וקטור מאזניים
נוטריון אונליין זמין עכשיו!